Merhabalar Doktor Tamer Gültekin ben. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanıyım. Bu videoda size vajinsumuz tekrarlar mı sorusuna yanıt arayacağız. Neden böyle bir soru? Çünkü hastalarımız bize soruyorlar. Hocam biz tedavi olduk, tekrardan bu başımıza gelir mi? tekrar yaşar mıyız? Aynı endişe, korku vesaire diye. Şunu söyleyebilirim. vajinismus tedavisi düzgün bir şekilde yapılırsa eğer düzgün bir klinik düzgün bir hekim bu konuyla ilgili spesifik çalışan birisi tarafından yapılırsa ve sonuç başarıyla sonuçlanırsa vajinismus tekrarlamaz. Burada önemli olan tedavinin başarısını etkileyen konulardan bir tanesi nedir? Hastanın hekimine güvenmesi. Ilk önce hekiminize güveneceksiniz ve tedavinin başarılı olacağına inanacaksınız ve gerekli size verilen ödevleri harfiyen yerine getireceksiniz. Burada önemli olan nokta hastanın hekime güvenmesi ve tedavi sürecinde kendisine verilen ödevleri harfiyen yerine getirmesi. Bunlar yapıldığı sürece tedavi çok başarılı olur ve vajinismus tekrar etmez. Farklı sebeplerden dolayı cinsel ilişki sırasında ağrı olabilir. Ne olabilir? Işte bir vajini vajinit geçirebilir. Yani bir vajen iltihapı içirebilir. Veya farklı bir jinekolojik nedenden dolayı cinsel ilişki sırasında ağır olabilir. Biz buranın sperm ediyoruz. Bunu vajinismus tekrar etti gibi düşünmemek lazım. Yani bazı hastalar hani herhangi bir ağrıda bir rahatsızlığa, işte acaba tekrar vajinismus mü oldum vesaire diye düşünüyorlar ama öyle bir şey yok. Vajinismus tekrar etmiyor. ve eğer başarılı olarak yapılırsa hayat boyu bir daha böyle bir sorunla karşılaşmıyorsunuz.