Kadınların en yaygın kozmetik problemlerinden bir tanesi de genital bölgedeki koyuluk kararma. Bu aslında bütün dünyada çok yaygın olan bir problem. Hatta bununla ilgili kongrelerde ana başlık olarak anlatılır. İşte genital bleaching, vesaire diye. Özellikle genital estetik kongrelerinde. Burada neden ne oluyor? Genelde o bölgedeki genital bölgedeki tüylerin alması amacıyla kullanılan sıcak ağda. Onun dışında işte lazer uygulamaları epilasyon amaçlı yapılan. Bunlar o bölgenin kararmasına sebebiyet verebiliyor. Aslında vücudumuzun genelinde bütün cilt yapısında böyle bir şey vardır. Hani sıcakla temas ettiğimiz zaman özellikle cildin en üst tabakası epidermis dediğimiz tabaka koyulaşır. Onun dışında bazen de hormonal problemler işte sendromunda olduğu gibi belli bölgelerde hormon duyarlı bölgelerde kararma daha çok olur. Bunlardan bir tanesi de genital bölge, koltuk altı, ense, o bölgelerde yaygın kararma olabiliyor. Biz ne yapıyoruz? Hasta geldiği zaman ilk önce değerlendiriyoruz. Ne, ne kadar yoğunlukta bir kararma olduğunu belirliyoruz. Buna yönelik de yaptığımız bir takım uygulamalar var. Kişinin koyuluğuna göre seans vesaire sayısı değişebiliyor. Yapılacak teknik değişebiliyor. Lazer uygulaması mezoterapi, artı bunun yanında işte kimya peeling eklenebiliyor. Bunlar hastanın şikayetini, rengin koyuluğuna göre değişkenlik gösteren tedavi modeli. Hastalar en büyük şikayeti genellikle işte bikini giydiği zaman bikinin etrafından görülen bölgelerdeki koyuluk oluyor. Genelde bu şikayetle başvuruyorlar. Genital bölge koyuluğuyla ilgili şikayetlerinizde ağrısız acısız tedavi de yapılabilmektedir. Bununla ilgili sadece kliniklere başvurmanız yeterlidir.