Merhabalar ben Doktor Tamer Gültekin . Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanıyım. vajinismus ve kızlık zarı arasındaki bağlantıdan biraz bahsedeceğim. Vajinismusu biliyorsunuz. istemsiz olarak kişinin cinsel birleşme sırasında kendini kasması ve cinsel ilişkiye girememesi durumuydu. Vajinismusta özellikle kızlık zarının jinekolojik muayene esnasında incelenmesi önem arz eder. Bunun nedeni de kızlık zarının kişiler arasında çok farklılık göstermesidir. Bazı kişilerde kalın olabilir. Bazı kişilerde yüksek seviyede olabilir. Bazı kişilerde tamamen kızlık zarı, vajen girişini kapatmış da olabilir. Bu nedenle jinekolojik muayenede bunun değerlendirilmesi çok önem arz eder. Tabii ki kızlık zarının muayenede teşhis edilmesini ikinci bir önlemli kısıma da yapacağımız sonraki vajinismus tedavilerinde herhangi bir zorluk yaşanmasını veya istenmeyen bir durumun oluşmasının ki bu özellikle ağrı ve kanama gelir. engelleyecektir. Bu nedenle jinekolojik muayene esnasında kızlık zarının değerlendirilmesi dediğim gibi çok çok önemlidir. Yüksek kenarlı kalın, fibrotik kızlık zarı, özellikle ilişki sırasında ilişkinin ilk başlangıcında çok ciddi bir ağrıya neden olabilir. Bazen de çok şiddetli kanamalara da neden olabilir. Bu nedenden dolayı da jinekolojik muayenede değerlendiririz. Eğer böyle bir durum varsa özellikle kalınlaşmışsa kızlık zarı bir cerrahi işlemle bunu düzeltmek gerekir. Biraz önce de bahsetmiştim. Özellikle hani bunu düzeltmek sadece ilişki sırasındaki ağrı veya kanamayla ilgili değil, bizim yapacağımız vajinismus tedavisinde de hem bizim işimizi kolaylaştırmak hem de kişinin ağır bir travmatik bir durumla karşılaşmasını engellemektir. Yapmış olduğumuz bu müdahale, cerrahi müdahale, vajinsmus tedavisinin diğer basamaklarını daha ve konforlu hale getirir. Tabii burada en önemli nokta, dikkat edilmesi gereken en ciddi noktalardan bir tanesi. Yapılmış olan bu cerrahi işlem yani vajini kızlık zarının çıkartılması veya kızlık zarının boşluğunun genişletilmesi, vajinismus tedavisinin tamamı değildir.