Merhaba ben Doktor Tamer Gültekin . Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanıyım. Sizlere vajinismus hastalarında jinekolojik muayeneden bahsedeceğim. Tabii vajinismus hastasında jinekolojik muayene nasıl yapılır diye düşünebilirsiniz. Ama ilk basamak jinekolojik muayenedir. Tabii bu jinekolojik muayeneyi biz normal herhangi bir kadın hastalıklarında yaptığımız gibi değil. Bu tip hastaların özellikle vajinismus hastalarının ne kadar hassas olduğunu bilerek daha farklı bir metotla yapmaktayız. Her ne kadar psikolojik kökenli bir hastalık olsa da özellikle vajant çevresi dokusu kızlık zarı veya vajen içerisindeki bir enfeksiyon yani fiziksel etkenlerde de vajinismusu tetikleyebilir. Biz burada vajinal muayenede ne yapıyoruz özellikle? Vajen girişini ve kızlık sırrının özelliklerine dikkat ediyoruz. Burada herhangi bir anomali var mı? Kalınlaşma var mı? Yapısında herhangi bir rejite var mı? Doku oluşumu, olmuş mu? Onları değerlendiriyoruz. Eğer herhangi bir problem varsa buna yönelik tedavi modaliteleri özellikle tabii ki minimal cerrahi işlemler uygulayabiliyoruz. Vajinsmus hastalarının jinekolojik muayenesi özellikle arz eder. Nedir bunlar? Birincisi jinekolojik herhangi bir alet kullanmıyoruz. özellikle spopkolom gibi. Onun dışında ağrısız olması, acısız olması kişiyi irite etmemesi ve kısa süreli bir jinekolojik muayene olması çok önemlidir. Vajinismus tedavisinde özellikle psikoterapiden dahi öncesinde özellikle bir jinekolojik muayene yapılması, hastanın tamamen genital bölgesinin vajina girişinin kızlık zarının vajina içerisinde herhangi bir enfeksiyon olup olmadığının çok detaylı bir şekilde incelenmesi her zaman gereklidir.