Tüp Bebek

Tüp bebek; son yıllarda kısırlık probleminin tedavisinde oldukça başarılı sonuçlar veren bir yöntemdir. Çocuk sahibi olamayan çiftlerde uygulanan tüp bebek tedavisi kısaca; erkekten alınan sprem hücresi ile kadından alınan yumurta hücresinin laboratuvar ortamında döllendirilmesi ve uyygun koşullarda kadın rahminin içerisine yerleştirilmesi olarak tanımlanabilmektedir.

Tüp Bebek Nedir

Tüp bebek tedavisi kısırlık tedavileri arasında oldukça yüksek başarı oranına sahip bir tedavi yöntemidir. Tüp bebek tedavisi; öncesi hazırlık, tedavinin uygulanması ve gebe kalma süreçlerinden oluşmaktadır ve hem anne hem de baba adayının bu süreçte dikkat etmesi gereken birtakım noktalar bulunmaktadır.

Adayının hem psikolojik hem de fizyolojik açıdan sağlıklı olması ve gebelik sürecine hazır olmasının yanı sıra erkeğin de sperm kalitesini düşürecek davranışlardan (sigara, alkol tüketimi, çok sıcak banyo alma gibi) kaçınması bu süreçte önemlidir. Aynı zamanda sağlıklı beslenme alışkanlığının edinilmesi de gerekmektedir.

Tüp Bebek Kimler İçin Gereklidir?

Tüp bebek tedavisi; fallop tüpleri herhangi bir nedenle hasara uğramış ya da tıkalı olan kadınların yanı sıra tüpü olmayan kadınlarda da uygulanabilmektedir. Bunun yanı sıra karın içi yaygın yapışıklık durumunda (endometriozis) ve erkekte sperm oranı ya da kalitesinin yetersiz olduğu durumlar da uygulanabilmektedir.

Tüp bebek tedavisi çeşitli hormon bozuklukları bulunan kadınlarda, bağışıklık sistemi bozukluğu olanlarda ve açıklanamayan kısırlık problemi yaşayan kişilerde de etkili olabilmektedir.

Tüp Bebek Başarı Oranı Nedir?

Tüp bebek tedavisinde başarı oranı son yıllarda oldukça yükselmiştir. Özellikle anne olma yaşının kadının sosyal yaşam içerisindeki etkinliği ile ileri tarihlere ertelenmesi sonucunda ilerlemesi, tüp bebek tedavisine başvurma oranını oldukça yükseltmiştir. Bu süreçte alanında tecrübeli bir hekim ile süreci yürütmek ve hekim önerilerine eksiksiz bir şekilde uymak tüp bebek tedavisinde başarı oranını yükselten faktörlerden biridir.

Tüp bebek tedavisinin başarı oranını etkileyen pekçok faktör bulunmaktadır. Bunlar aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir;

• Kadının yaşı
  • Kısırlık nedeni
  • Kısırlık süresi
  • Kadında yumurta sayısı
  • Erkekte sperm kalitesi

Tüp bebek tedavisi hakkında detaylı bilgilere ulaşmak için 0 212 230 22 22 numaralı telefonu arayabilirsiniz.