vajinal-akinti-tedavisi

Vajinal Akıntı Nedir?

Vajinal akıntı kadın biyolojisinde doğal bir durumdur. Rahim ağzı ve vajen bölgede salgılanan sıvı; bölgenin sağlıklı kalması için önemlidir. Vajinal akıntı miktarı kişiden kişiye değişmekle birlikte bazı akıntılar normal sayılmamaktadır. Öyle ki renkli, kesik kesik kıvamlı ve kötü kokulu vajinal akıntı normal değildir ve mutlaka alanında tecrübeli bir hekime başvurulması gereken bir problemdir.

Vajinal Akıntı Belirtileri

Normal olmayan vajinal akıntı belirtileri aşağıdaki sıralanabilmektedir;

• Kötü kokulu olması
  • Kesik kesik kıvamda olması
  • Adet döngüsü dışında kanlı ya da kahverengi olması
  • Kaşıntı
  • Karın ağrısı
  • Sık idrara çıkma

Normal olmayan vajinal akıntı pek çok jinekolojik hastalığın belirtisi olabilmektedir. Bu hastalıklar ise aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir;

• Trichomonas vajiniti
  • Maya enfeksiyonları
  • Bakteriyel vajinozis
  • Pelvik inflamatuar hastalık
  • Bel soğukluğu
  • Klamidya
  • HPV virüsü
  • Rahim ağzı kanseri

Yukarıdaki hastalıkların tedavisi erken tanı ve nitelikli tedavi planlaması ile konforlu bir şekilde sağlanabilmektedir. Bu nedenle normal olmayan vajinal akıntı yaşanması durumunda mutlaka kadın hastalıkları uzmanına başvurulmalıdır. İstanbul Vajinal Akıntı Tedavisi doktoru DR. Tamer Gültekin ile görüşebilirsiniz.

Vajinal Akıntı Tedavisi

Vajinal akıntı kadının adet döngüsüne göre miktar ve kıvam açısından değişkenlik göstermektedir. Adet döngüsünün başında kırmızı olan vajinal akıntı; şeffaf ve kokusuz olarak devam etmekte, ovulasyon döneminde ise daha koyu kıvamlı olabilmektedir.

Vajinal akıntı, cinsel ilişki sırasında kayganlığı sağlamasının yanı sıra bölgenin tahriş olmasını engellemekte, mikropların dışarı atılmasını sağlamaktadır. İstanbul Vajinal akıntı tedavisi yaşanmaması durumunda ise vajinal kuruluk meydana gelmektedir. Bu durum genellikle östrojen hormonunun az salgılanması sonucunda menopoz döneminde yaşanmaktadır.

Vajinal akıntı; kötü kokulu, koyu ve kesik kesik kıvamlı yaşanıyorsa bir tür enfeksiyon belirtisi olabilmektedir.

Tekrarlayan Vajinal Akıntı Nedir?

Tekrarlayan vajinal akıntı; jinekoloji alanında oldukça sık görülen şikayetler arasındadır. Vajinal enfeksiyonlar yaşam kalitesini düşüren şikayetlere neden olabilmekle birlikte aynı zamanda herhangi bir belirti göstermeyip rutin muayeneler sonucunda da tespit edilebilmektedir.

Tekrarlayan Vajinal Akıntı Tedavisi

Tekrarlayan vajinal akıntı tedavisinde kişinin yaşam içerisinde uygulaması gereken birtakım yöntemler de bulunmaktadır. Pamuklu iç çamaşırı kullanımı, vajinal duş yapılmaması, tuvalet temizliğinin doğru bir şekilde uygulanması, kokulu sabun ve kozmetik ürünler kullanılmaması ve bağışıklık sisteminin güçlü tutulması önemlidir. Aynı zamanda hekime başvurduğunuzda tekrarlayan vajinal akıntının nedenlerinin araştırılmasında kültür testi ve benzeri tanı yöntemleri uygulanmaktadır. Bununla birlikte ilaç tedavisinin yanı sıra merhem ve kremler ile tedavi uygulanabilmektedir.

Tekrarlayan Anormal Vajinal Akıntı hakkında bilgi almak isterseniz eğer ki tıklayınız.