Riskli-Gebelik

Riskli gebelik; temelde anne ve bebeğin sağlığını tehlikeye atacak durumların varlığı olarak tanımlanmaktadır. Yapılan muayene süreçlerinde risk faktörlerinin tespit edilmesi durumunda gebelik takibi çok daha yakın ve ayrıntılı bir şekilde sürdürülmektedir.

Riskli Gebelik Nedir

Kadın yaşamı içinde normal olarak kabul edilen gebelik sürecinde; anne adayının ve bebeğin sağlığını etkileyen pek çok etken bulunabilmektedir. Söz konusu faktörler gebelik öncesi dönemde kadında bulunan problemler olabileceği gibi gebelik sürecinde bebeğe bağlı problemler de olabilmektedir.

Riskli Gebelik Belirtileri Nelerdir

Riskli gebelikler; düşük riskli, riskli ve yüksek riskli gebelikler olarak sınıflandırılmaktadır. Bu sınıflandırma sonucunda uygulanacak testler, kontrol ve muayene sıklığı ile doğum çeşidine karar verme süreçleri belirlenmektedir.

Riskli gebelik durumunda yaşanan belirtilerin başında kanama meydana gelmesidir. Kanama; düşük ya da dış gebelik problemlerinin belirtisi olarak kabul edilmektedir. Özellikle gebeliğin ilk 3 ayında yaşanan vajinal kanamaların varlığında zaman kaybetmeden hekime başvurulmalıdır. Kanamanın yanı sıra pelvik ağrı ve karın ağrısı da gebelik döneminde mutlaka değerlendirilmesi ve kontrol altına alınması gereken şikayetlerdir.

Çoğul gebelikler (ikiz, üçüz vb), amniyo sıvısının beklenenden az ya da fazla olması, kan uyuşmazlığı bulunması, yapılan kontrollerde bebekte gelişme geriliği gözlemlenmesi, genetik faktörler; bebeğe ait gebelik belirtileridir.

Gebelik sürecinde açığa çıkan riskler ise; erken doğum, rahim ağzı yetmezliği, HELLP sendromu, gebelik zehirlenmesi ve gebelik sürecinde açığa çıkan eklampsi, preekklampsi ve hipertansiyon gibi hastalıklardır.

İstanbul Riskli Gebelik Doktoru

İstanbul riskli gebelik doktoru; gebelik sürecinde yakın takip edebilmekte, gerekli durumlarda test ve kontrol imkanlarına kolay ulaşabilmekte ve doğum sürecinin anne ve bebeğin sağlıklı bir şekilde yaşanmasını hedeflemektedir.

İstanbul Riskli Gebelik Doktoru Tavsiye

İstanbul riskli gebelik doktoru tavsiyesi alanında tecrübeli bir hekime başvurulmasıdır. Özellikle yüksek riskli gebelik durumlarında hekiminizi oldukça sık ziyaret etmeniz gerekebilmektedir. Bu nedenle iletişimizin güçlü olduğu, tüm risk faktörlerini değerlendiren bir riskli gebelik doktoruna başvurulması önerilmektedir.

Riskli Gebelik Faktörleri Nelerdir?

Gebelikte risk faktörleri aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir;

• Düşük sosyo-ekonomik düzey
  • Annenin yaşının 18 altı ya da 35 yaş üstünde olması
  • Doğum sayısının 3’ten fazla olması
  • İki doğum arasında iki yıldan az bir süre olması
  • Beslenmede yetersizlik
  • Alkol, sigara ve tütün ürünlerinin kullanımı
  • Annede diyabet, kalp hastalıkları vb kronik hastalıkların varlığı
  • Gebeliğin ilk 3 ayı içerisinde viral enfeksiyona maruz kalma

Gebelik planlaması ve gebelik süreçlerinde doktorun önerileri dışına çıkmamak, sağlıklı beslenmek ve genel sağlık durumuna dikkat etmek değiştirilemeyen risk faktörlerinin etkilerini en aza indirecektir.