Kısırlık

Kısırlık Nedir?

Kadın yaşının 35’in altında olduğu durumlarda 1 yıl, 35’in üzerinde olduğu durumlarda 6 ay korunmasız cinsel ilişkiye girilmesine karşın gebelik oluşmuyorsa kısırlık teşhisi konulur. Kısırlık teşhisi konulan çiftlerin fazla zaman kaybetmeden tüp bebek uzmanına başvurmaları gerekmektedir. Gebe kalmayı planlayan çiftlerin yapmaları gerekenlerin başında eşleriyle birlikte fiziksel durumlarını değerlendirilebilecek bir tüp bebek uzmanına başvurmalarıdır. Doğurganlığı etkileyen bir çok faktör vardır ve bunların farkına varmak son derece önem taşır. Bilgilenmek ve farkındalık sayesinde gerek doğal yollarla gerekse yardımcı üreme teknikleri ile gebe kalma şansı artmaktadır.

Kısırlık Belirtileri Nelerdir?

Kadında kısırlık belirtileri her zaman oluşmayabilir. Adetler düzenli seyrettiği dönemde bile doğurganlık yeteneği çok azalmış olabilir. Fakat genelde ilk belirtiler adet düzeninin bozulması sayılabilir.Erkeklerde kısırlık genelde belirti vermez. Yapılıcak olan Spermiogram testi ile teşhis konulabilir. Daha önce geçirilmiş olan varikosel veya testisle ilgili diğer rahatsızlıklar  kısırlık yönünden uyarıcı olabilir.

Kısırlık Nedenleri

Kadına Bağlı Nedenler:

•    Yumurtlama sorunları; Polikistik over sendromu, hiperprolaktinemi, troid bozuklukları, aşırı egzersiz, aşırı zayıflık, yumurtalık tümörleri.
•    Uterus ve serviks anormallkleri; Polip, myom, rahim anomalileri.
•    Tüplerin tıkanıklığı
•    Erken menopoz; 40 yaş öncesi overlerin çalışamaması ve yumurta üretiminin durması.
•    Pelvik yapışıklıklar
•    Kanser tedavisi almış olmak
•    Diğer bir çok sistemik hastalık kısırlığa sebep olmaktadır.

Erkeğe Bağlı Nedenler:

•    Sperm işlev ve sayı bozuklukları olması;
•    Sperm çıkış sorunları
•    Çevresel faktörler
•    Kanser tedavisi

Kısırlık Nedenlerinin Araştırılması

Kısırlık nedenleri araştırılması için yapılması gereken özel bir takım testler mevcuttur.

Kadında ilk yapılması gereken jinekolojik muayene ve ultrasonografik görüntülemedir. Özellikle adetin 2.-5. günü arasında yapılan ultrasonografik görüntüleme önemlidir. Burada yumurtalık rezervinin belirlenmesindeki ilk adım atılmış olur ayrıca rahimde myom polip veya kist gibi patolojik herhangi bir oluşum olup olmadığı değerlendirlir. Aynı dönemde yapılan hormon tahlilleri (FSH,LH,E2,TSH,PRL ve AMH) ile hormon seviyesi belirlenir.

Tüplerin açık olup olmadığını değerlendirmek için adetin bittiği hafta HSG (Histerosalpingografi) çekilir.

Rahim içinde polip veya myom benzeri bir oluşumdan şüpheleniyor ise histereskopi ile incelenmeli ve gerekirse aynı seansta tedavisini yapmak gereklidir.

Endometriosizden şüphe ediliyorsa mutlaka Laparoskopik inceleme yapılmalıdır.

Erkekte yapılması gereken en önemli test spermiyogramdır. Sonrasında diğer hormon testleri istenebilir.

Kısırlık Tedavisi Nasıl Yapılır?

Bebek sahibi olmak isteyen çiftler ilk olarak tüp bebek uzmanı tarafından değerlendirilmelidir.  Kliniğimizde ilk planda hasta muayenesi yapılmakta daha sonra gerekli tetkikler çiftlerden istenmektedir. Sonuçlar değerlendirildikten sonra kişiye özel tedavi programları uygulanır.

Kısırlık Tedavisi Nasıl Yapılır?

•    Tüp Bebek (IVF)
•    Aşılama (IUI)
•    Mikroenjeksiyon (ICSI)
•    Embriyo Dondurma
•    Yumurta (Oosit) Dondurma

Tüp Bebek Tedavisi hakkında bilgi almak isterseniz eğer ki tıklayınız.